Ide gyűjtöm azokat a cikkeket, videókat, amiket nagyon érdemes megnézni, elolvasni. Magamnak, meg, akit érdekel.
Prachi Nain – Stop designing products for random people
Mit jelent és miért fontos a high expectation customer.
Stephen P. Anderson – What’s Wrong with Dot Voting Exercises
Remek cikk arról, mire kell figyelni, hogy a pöttyszavazás után ne legyen az az érzés az emberekben, hogy az almát hasonlítottuk a körtével és egyébként is irreleváns az eredmény.
How to be effective: THE EFFECTIVE EXECUTIVE by Peter Drucker | Core Message
Remek összefoglaló videó arról, hogy az ember mit tehet azért, hogy értékesen használja fel az idejét és ezáltal eredményes lehessen.
Ash Mayura – The Root Cause for Innovation Theater and How to Avoid It
Felépíthető egy innovációs folyamat a szervezetben. Ez nem haszontalan. Ha ugyanakkor van már ilyen folyamat, akkor nagy a kísértés, hogy gyorsítani akarjunk a folyamaton. Osszuk részekre, a folyamat részeket rendeljük csoportokhoz, a csoportoknak adjunk cél KPI-ket. Ez helyileg gyorsítani fog, de a hosszútávú végeredményen – vagyis, hogy mennyi értékes ötletünk keletkezik és az mennyi bevételt termel – végül rontani fog. Nem értelmetlen a folyamat, de eredményesebb az embereket jobb innovátorokká tenni, mint a folyamatot optimalizálni.
Ralph van Rosmalen – 40+ ideas to spice up your retrospective
Remek retrospektív ötletek gyűjteménye.
Paul Merlyn – Simplicity, Please
Hogyan okoz bajt a munkában az egyre növekvő komplexitás, és mit tegyünk ez ellen.
Teresa Torres – Prioritize Opportunities, Not Solutions
Az eredményes termékfejlesztéshez nem elég megoldás ötleteket priorizálni, már a problémákat, üzleti fájdalmakat, lehetőségeket is priorizálni kell. Ebben segít az opportunity-solution tree.
Egyes szintű döntések azok, amelyeket nem lehet visszacsinálni. Ha elindultunk az úton, akkor végig kell menni. Ez extrém kockázatos. Kettes szintű döntések azok, amelyeket könnyen vissza lehet csinálni. Meg lehet gondolni. A lehetőségek priorizálása és tesztelése lehetővé teszi a döntések visszacsinálását, ha kiderül, hogy a teszt nem igazolja az adott megoldás értékét.
Seth Godin – Hard work
Rövid és szemléletes cikk, ami segít megérteni, miért ellentmondásos valakinek a teljesítményét értékelni: Három munkás, három megközelítés, melyiknek nagyobb a teljesítménye?
Brene Brown – power of vulnerability
Ez nagyon messzire vezet. Sebezhetőségről, érzésekről, boldogságról.
Van hozzá magyar felirat.
Patrick Lencioni – 5 Dysfunctions of Teams
Mitől lesz egy csapat igazából csapat és nem csak emberek egy csoportja. Mit jelent az igazi bizalom. Mekkora bizalom kell ahhoz, hogy valaki merjen segítséget kérni?
Henrik Kniberg – Agile Product Ownership in a nutshell
Remek videó arról, hogy ki is a termékfelelős (Product Owner), mit csinál, miért azt csinálja és hogyan lesz ezáltal jó egy termék.
The biggest myth of agile development — faster, cheaper and better outcome
Remek példák eliminálandó veszteségekről
https://youtu.be/EIcpFZ5rbHc
Remek videó arról, mit jelent az OKR-ben az, hogy cél (objective), mérés (key results) és megvalósítandó feladat (initiatives), és hogyan függenek ezek össze.
https://www.youtube.com/watch?v=H6n3iNh4XLI
Döbbenetesen jó videó arról, mit jelent igazából figyelni, mennyire rosszul csináljuk ezt, és mennyire nevetségesek a tipikus jótanácsok a témában.
https://uxdesign.cc/vital-ux-skills-that-few-designers-have-and-how-to-develop-them-b26fd067e1bd
UX jó gyakorlatok, UX játék gyakorlat példák, UX-esek felvételének szempontjai.
https://onstrategyhq.com/resources/developing-your-strategy/
Vízió, küldetés definíció, nagyon jó és részletes
https://dannorth.net/2017/05/01/applying-okrs/
Okr szabályok, nagyon jó
https://web.archive.org/web/20090827091137/http://www.richarddurnall.com:80/?p=57
Az agilis bevezetés stádiumai.
https://dannorth.net/2018/01/26/in-praise-of-swarming
Agilitás bevezetése, miért nem jók a frameworkök, mik a bevezetés stádiumai, mire kell figyelni.
https://rework.withgoogle.com/blog/changing-the-change-rules-at-google/
Google változás menedzsmentben használt kérdés lista
https://corporate-rebels.com/relatedness/
Közös értékekre épülő, szisztematikusan épített, független emberekből álló kapcsolati háló kiváló alap egy jó vállalathoz és a magas motivációhoz. Független itt azt jelenti, hogy nem tőlünk függő, nem a beosztottunk.
Why Questions Matter in Selling – A Synopsis of SPIN Selling
https://salespop.net/sales-management/why-questions-matter-in-selling-a-synopsis-of-spin-selling
5 lépéses konstrukció arra, hogy érjük el, hogy egy érdeklődő vásároljon. Kiváló kérdések és kiváló szisztéma. #Sales #Questions
https://uxdesign.cc/a-guide-for-effective-cross-organisational-teams-a2af3b777417
Remek ötletek arra, hogyan lehet eltérő szervezetekből származó embereket jobb és komfortosabb együttműködésre sarkallni. #Collaboration #Teambuilding
https://coactive.com/docs/resources/toolkit/pdfs/31-Powerful-Questions.pdf
Remek kérdéseket tartalmazó lista, amiket coacholás során lehet alkalmazni. #Coaching #Questions
https://hbr.org/2016/02/7-rules-for-job-interview-questions-that-result-in-great-hires
Interjú megközelítésről, kérdésekről, módszerekről. #Hiring
Agilis kiáltvány (agile manifesto)
Ez az alapja az agilitásnak.
12 Agilis alapelv
Fontos alapelvek konkrétabban.
Joel on software
Különlegesen fontos és hasznos írások a 2000-es évek elejéről. Ma is releváns.